Pricing Table Particle

Quickly drive clicks-and-mortar catalysts for change
  • Basic
  • Standard Compliant Channels
  • $50
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 1 GB of space
  • Support at $25/hour
  • Sign Up
  • Premium
  • Standard Compliant Channels
  • $100
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 10 GB of space
  • Support at $15/hour
  • Sign Up
  • Platinum
  • Standard Compliant Channels
  • $250
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 30 GB of space
  • Support at $5/hour
  • Sign Up
KOPERNIK
JEST SZKOŁĄ W KTÓREJ KŁADZIE SIĘ NACISK NA ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ UCZNIÓW. KSZTAŁCIMY POSTAWĘ SOLIDARNOŚCI SPOŁECZNEJ. JESTEŚMY OTWARCI NA POMYSŁY I SAMORZĄDNOŚĆ NASZYCH UCZNIÓW.
SZKOLENIA I CERTYFIKATY
W KLASACH ODBYWAJĄ SIĘ DODATKOWE ZAJĘCIA TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE Z ZAKRESU FUNKCJONOWANIA SŁUŻB MUNDUROWYCH DLA KLAS TECHNIKALNYCH
"EUROPA KSZTAŁCI ZAWODOWO"
W RAMACH PROJEKTU UCZNIOWIE ZESPOŁU SZKÓŁ NR 3 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W WIELUNIU ODBYWAJĄ PRAKTYKI ZAWODOWE, PRZEWIDZIANE PROGRAMEM NAUCZANIA, W INSTYTUCJACH I PRZEDSIĘBIORSTWACH POZA GRANICAMI POLSKI.

Drodzy uczniowie miejcie na uwadze poniższe punkty gdy używacie komunikatora internetowego, czatujecie czy też udzielacie się na forach dyskusyjnych:


1. Zwróćcie uwagę na Informacje, zdjęcia, komentarze, które umieszczacie w Sieci, każdy może je przeczytać, zobaczyć, udostępnić. Wasz wizerunek może zostać wykorzystany w niewłaściwy sposób.
2. W trosce o Wasze bezpieczeństwo korzystajcie z Internetu anonimowo. Nie ujawniajcie swoich danych osobowych(na przykład imienia i nazwiska, adresu e-mail, czy też adresu domowego lub numeru telefonu).
3. Jeśli osoba, którą poznacie w Sieci, będzie nalegać na spotkanie, koniecznie poinformujecie o tym rodziców, opiekunów. Nigdy na takie spotkanie nie chodźcie w pojedynkę, zabierzcie ze sobą osobę dorosłą.
4. Bądźcie szczerzy i uprzejmi! Nie wdawajcie się w zbędne dyskusje z natrętnymi osobami. Jeśli ktoś was obraża, po prostu odejdźcie od komputera. Powiadomcie dorosłego lub administratora o danej osobie i jej zachowaniu.
6. Pamiętajcie o zainstalowaniu na waszych komputerach, telefonach, skanerach programów antywirusowych, nie otwierajcie nieznanych wiadomości e-mail, nie klikajcie w podejrzane linki.
7. Zadbajcie o bezpieczne hasła. Haseł nie udostępniajcie nikomu.
9. Nie wszystkie informacje zamieszczane w Internecie są prawdziwe, bądźcie ostrożni i czujni, przeczytaną informację sprawdzajcie w kilku źródłach.
10. Jeśli cokolwiek napotkane w Sieci wzbudza w Was niepokój, niezwłocznie poinformuj o tym rodzica bądź wychowawcę.

 

Bezpieczne korzystanie z internetu


Przestrzegaj netykiety – pisz kulturalnie, na temat, poprawnie, bez błędów; używaj polskich znaków; NIE KRZYCZ (czyli nie pisz wielkimi literami).
Nie rozsyłaj spamu, niechcianych odnośników do stron ani „łańcuszków szczęścia” – prawdziwość informacji możesz sprawdzić w internecie.
Używaj programów antywirusowych i zapór ogniowych (firewall).
Stosuj zabezpieczenie swojej sieci WiFi (najlepiej używając protokół WPA-2 i ustawiając niestandardowe hasło do zmian konfiguracji sieci).
Dbaj o bezpieczeństwo swoich haseł. Ważne usługi (dostęp do banku, portalu aukcyjnego) zabezpieczaj hasłami o wysokiej złożoności, tzn. co najmniej 8 znaków, w tym duże i małe litery, cyfry, znaki niealfanumeryczne. Jako haseł nie używaj imion, dat urodzenia i popularnych ciągów tekstowych typu qwerty. Staraj się, by hasła w ogóle nie tworzyły zrozumiałych słów. Jeżeli masz problem z zapamiętaniem skomplikowanych wyrażeń, możesz zastosować metodę zamieniania wybranych liter hasła na znaki specjalne i cyfry, np. łatwe do zapamiętania słowo licealista przekształcić do l!c3alisTa. Innym sposobem tworzenia hasła łatwego do zapamiętania może być użycie pierwszych liter wyrazów przysłowia czy tytułu piosenki, np. z przysłowia „Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie!” można utworzyć hasło jKBtBK!
W przypadku ujawnienia lub jedynie podejrzenia ujawnienia hasła należy je niezwłocznie zmienić.
Powyższe zasady powinny dotyczyć także haseł do poczty elektronicznej i portali społecznościowych. Kradzież tożsamości może być bowiem równie dotkliwa jak utrata pieniędzy.
Jeżeli kupujesz towary i usługi w internecie, zawsze dokładnie zapoznaj się z ich opisem. Przeczytaj regulamin sklepu lub aukcji, sprawdź koszty przesyłki, możliwości zwrotu lub reklamacji produktu. Poszukaj też opinii internautów o sprzedawcy.
Konto bankowe (lub kartę kredytową), które wykorzystujesz do płatności online zasilaj niewielkimi kwotami (niezbędnymi do zrealizowania pojedynczej transakcji).
Nie ujawniaj nikomu haseł, loginów, kodów PIN i CVV2, numerów kart, zwłaszcza gdy byłbyś proszony o te informacje drogą e-mailową.
W czasie nawiązywania internetowych znajomości zachowuj ostrożność. Nie zawsze rozmówca z chatu czy komunikatora musi mieć wobec ciebie dobre zamiary. Nie obdarzaj go bezgranicznym zaufaniem. Postaraj się zweryfikować swoją wiedzę na jego temat u innych źródeł. Na spotkania umawiaj się w miejscach publicznych, w towarzystwie innych osób.

Szczególnym problemem związanym z rozwojem nowoczesnej technologii jest cyberprzemoc. To wszelkiego rodzaju wyśmiewanie innych, kompromitowanie i poniżanie ich, znieważanie, nękanie, zastraszanie i tym podobne czynności dokonywane z wykorzystaniem usług internetowych (np. poczta elektroniczna, fora dyskusyjne, portale społecznościowe) oraz telekomunikacyjnych (np. SMS, MMS). Osoby dokonujące cyberprzemocy muszą sobie zdawać sprawę z konsekwencji swoich czynów. Groźby, pomówienia, znieważanie, a od niedawna również nękanie (stalking) są czynami karalnymi według polskiego prawodawstwa. Naprawienie wyrządzonej szkody poprzez usunięcie krzywdzących treści jest przeważnie bardzo trudne do zrealizowania – w globalnej sieci będą one już powielone w setkach egzemplarzy i przechowywane na dziesiątkach serwerów na całym świecie.
Jeżeli czujesz, że problem cyberprzemocy dotyczy również ciebie – zwróć się o pomoc do organizacji https://www.saferinternet.pl/, pedagoga szkolnego lub wychowawcy.

 

Kompendium ,,Bezpieczeństwo dzieci online"